bismilah

Khamis, 22 Julai 2010

Aq simPAti LihaT keaDaan NYa....




ASSALAMUALAIKUM....

kali nee sy...nk share kat korang semua mengenai pengalaman..
saya pagi tadi..
Alangkah takutnya saya semasa berada di bndar...apa tidaknya
saya terlihat seorang insan yg sakit mental...
lebih jelas lagi GILA

namun di sebalik prasaan takut saya...nee...
hati nurani saya juga trut merasa SIMPATI
dngan keadaan hamba ALLAH ini...
begitu kesihan saya melihat keadaan nya...yg tidak terurus...
hamba ALLAH itu bercakap sendiri..seperti minta tlong...namun tidak mendapat
kasih org d sekelilingi nya...
pnduduk bndar yg lalu d dekat nya...hnya melihat dan menghiraukan
Hamba AllAH YG LEMAH ITU..

hati saya berbisik...d mn keluarga hamba ALLAH itu?????
mengapa mereka xpduli akan keadaanya....!!!!
apa yang penting sekarang kita..
apabila melihat HAMBA ALLAH yg lemah mentalnya
kasihanilah ia....krna bukan pinta nya
semua ini.... jgn pula kita ketawakan
mahupun menganiayainya....

""when somebody needs somebody""
we dont' give helping hand....



Tiada ulasan: