bismilah

Rabu, 14 Julai 2010

MaRah




_biLa shaJa seBUT psaL marAh_
apa reaksi kamu?????




emm.....reaksi sy lah bila jak ckp pasal mrh hati saya akan b"debar-debar .... coz rasa
takut dan benci....sebab.. sy rasa takut bila ada org marah nee kerana perasaan takut saya akan
menbawa saya benci kpd org yg marah tu....
huhuhu.....(jahatnya saya)

sebenarnya.....d cni sy nk intro kat korang yg menbaca n melawat BLOG sy....
terus terang saya kta kn....yg sy paling xsuka org yg MARAH..saya...
mksud saya orang yg mrh sya dngan cara yang ingin memalukan diri saya...tanpa memikirkan prasaan saya....
apa lagi apabila..law org tu marah2 tanpa sebab...
uik....time itu lah syaitan hasut saya supaya saya marah n benci org tu.....

dLm situasi lain plak...Apabila seseorang tu marah ngan orang lain,,,dia suka2 jak lepaskan marahnya
dgn kita.....
aduuhh!!! ksian nya jgk apa lah salah nya tu org smpai jdi mngsa....kena marah...
susah2 kita asyik kena mrh lebih baek kita tinggalkn jak dia....
ala kita wat mcm tu pon utk kebaikan kita juga kan....drpd kita terus bersama dia..boleh kurus coz...selalu jak rasa kecik hati....bila di tegur n dinasihati pon dia xambek kisah.....susah2

so...d cni sy nk ingat kan lah kepada yang berkenaan or diri kita sendiri juga
bila marah tu jga lah hati orang lain..cuba kawal perasaan mrh tu....
jgn terlalu ikutkn nfsu marah tu...coz kelak nnt akan menrugikan diri sendiri

coretan nee adalah sbg peringatan...kita bersama
xda slh nya kita sesama muslim
memberi teguran.

Tiada ulasan: