bismilah

Rabu, 13 Oktober 2010

taBah&saBAR


ASSALAMUALAIKUM...

pada minggu nee saya betul2... di uji oleh ALLAH..
smpai kn saya jatuh..sketika..menghdapi ujian nya....
sy di uji dlm
PERSAHABATAN,PELAJARAN,KELUARGA,KESIHATAN
nee lah tamparn yg pling hebat buat sya....
air mata saya sring mengalir ktika slesainya solat..
m"mhon agr beban yg sya pikul d ringan kn krna sya btul2 x snggup membebaninya!
saya bgitu lemah...dan..ingin sngt lelapkn mata smpai xingin bangun ag..
Astahgfirullahalazim..!! bgitu singkatnya akal sy
sy hmpir ptus asa ....ktik brda dlm situasi nee....
hny ALLAH shja yg taw...perasaan sy pd wktu itu...
.................................

ALHAMDULLILAH ALLAH MASIH SYG KN SYA..
saya cuba SABAR menghadapi semu ujian nya...namun sy jgk insan biasa
yg xlepas dri KELUHAN menghdpi ujian Nya....
NAMUN....

Disebalik ujian nya itu tersembunyi banyak kebaikan...
yg bermanfaat buat sy,,,dlm menghadapi.. khidupan di dunia..
saya blajar utk menyelesaikn mslh di smping m"mtangkn diri...
Diri sy yg terlalu bersikap kemanjaan...



Pada masa akn datang ...saya akn cuba
menghadapi Ujian demi Ujian dgn SABAR TNP ADA KELUHAN
kernA sy da teringat kata2...yg perna saya terbca... dri buku..
yg mengatakan

"
KITA TIDAK AKAN DIANGGAP BERIMAN SEKIRANYA KITA TIDAK DI UJI"

Dengan kata2 di atas ia menbuatkn sya..
lebih bersemangat utk menghadapi khidupan yg akn sya lalui
dgn pelbagai ujian...yg mendatang dgn lebih SABAR
kerna
SABAR ADALAH HARTA YANG PALING BESAR BAGI SEORANG MUKMIM

the end!

Tiada ulasan: