bismilah

Sabtu, 28 Januari 2012

Kasihku Yang Satu

sakit gila bila tak dipedulikan
sakit gila bila dibiarkan

lagi sangat sakit bila tidak lagi dijaga
adakah kerna aku yang tidak menjaga
lantas tiada peluag untuk dijaga

apa selama ini sia-sia?
menutup kerana suka-suka
memelihara kerana rasa lawa

masih ada peluang untuk digoda
lantas aku dibiar tak terjaga
aib dan malu yang sentiasa terbuka
sengaja atau tidak sengaja

berjalan ku menghampiri
berlari ku dihampiri
selangkah aku mendekati
seribu langkah aku didekati

jauh aku berlari
lagi jauh ku ditinggal pergi
sekali aku tidak peduli
seribu kali aku dibiar sepi

satu yang aku pinta
sebab hati sudah terseksa
hampiri aku seadanya
walau kadang aku leka

risau dihati tidak terkira
bila terasa diri tak dijaga
dosa yang menggunung masih tersisa
mengharap kasih yang tiada hujungnya

duhai Kasih ku Yang Satu
maafkan kelalaian ku meninggalkanMu
dikala gembira dan ceria ku
terleka sejenak mengingati Mu

jangan Kau biarkan ku begini lagi
semua yang berlaku atas kudratMu
jangan Kau biarkan diri ni
terumbang ambing tanpa jagaan Mu

demi Mu aku bersaksi
tiada selain Mu di hati
izinkan aku menagih janji
menjaga untuk dijagai

ampuni ku dan ampuni mereka
kami lalai kami alpa
dengan nikmat yang tak terhingga
dan masih buat-buat lupa

jauhkan hati dan hati mereka
dari sifat takbur dan bangga
atas ketakwaan yang tak seberapa
atas amal yang masih leka
atas iman yang tak terjaga

lindungi aku dan juga mereka
dari kejahatan makhluk durja
tak sudah-sudah menyimpul dosa
sengaja atai tidak sengaja

sungguh! kami lemah
sungguh! kami tak tabah

oleh itu Kasihku
kuatkan hati mereka dan hati ku
agar thabat dalam juang dakwah Mu
ingin menegak ma'ruf dengan jitu
walau kadang iman kuncup dan layu

Tiada ulasan: